Oecumenische vieringen te Oostende

23-01-2012 Oecumenische Gebedsviering in de Anglicaanse kerk te Oostende

Oecumenische viering in de Anglicaanse kerk te Oostende - 2012

Op maandag 23 januari 2012 werd in het kader van de Bidweek voor de Eenheid der Christenen in de Anglicaanse kerk in de Langestraat te Oostende een Oecumenische Gebedsviering gehouden, voorgegaan door vertegenwoordigers van drie christelijke kerken aanwezig in Oostende.

Zo gingen voor: E.H. Clifford Owen van de Anglicaanse Kerk, E.H. Antoon Wullepit, Deken van Oostende en E.H. Frans Sonneville van de Rooms-Katholieke Kerk, en Priester Bernard Peckstadt en Priester Bart D’Huyvetter van de Orthodoxe Kerk. Ds. Frans Blokland van de Protestantse Kerk liet zich verontschuldigen wegens ziekte.

Vader Bernard met rechts de nieuwe deken van Oostende E.H. Antoon Wullepit en Mevr Elizabeth Loze van de Anglicaanse kerk

Dit jaar was het de beurt aan de Anglicaanse Kerk om deze oecumenische dienst te organiseren. De oecumenische viering werd muzikaal begeleid door een orgelist van de Katholieke kerk en dit met samenzang.

Het welkomstwoord, en het openingsgebed werd verzorgd door de ontvangende Anglicaanse gemeenschap. De evangelielezing werd er gezongen door Vader Bernard Peckstadt.

Enkele parochianen van onze parochie namen ook deel aan deze viering

Daaropvolgend werd de homilie gehouden door E.H. Clifford Owen. Nadien werden er nog verschillende gebeden voorgelezen door de verschillende priesters afgewisseld.

Nadien werd er nog een glaasje  en koekje aangeboden en was er gelegenheid tot ontmoeting achteraan in de kerk.